نحوه نصب تاتامی کار پیچیده ای نیست و هر شخص به تنهایی از عهده حمل و نصب برخواهد آمد. البته چند نکته ساده برای نصب اصولی وجود دارد که در عین سادگی بسیار موثر است. در این مقاله راجع به نکات مفصل پرداخته شده است که البته سعی شده از اضافه گویی پرهیز شود. با توضیح نحوه نصب تاتامی در خدمت شما هستیم.

نحوه نصب تاتامی
سطح کار در نحوه نصب تاتامی چه تاثیری دارد؟

از آنجا که نصب تاتامی بر روی سطح محل مورد نظر انجام می شود بخاطر همین مهمترین نکته در زیرسازی اصولی سطح کار است.
۱٫ سطح کار برای نصب تاتامی باید کاملا تراز باشد. البته می توان کفپوش های تاتامی را بر روی سطح شیب دار اجرا کرد اما پستی و بلندی توجیهی ندارد.
۲٫ سطح کار باید عاری از هر نوع مواد چرب و روغنی باشد. مواد روغنی ، رنگ و زیبایی تاتامی را تحت تاثیر قرار می دهد. قبل نصب حتما اقدام به نظافت و یا حتی لایه برداری کف نمایید و حتی می توان سطح کار را با مواد شوینده مناسب شست.
۳٫ در نحوه نصب تاتامی به رطوبت محیط نیز توجه شود. البته کفپوش تاتامی در مقابل رطوبت مقاوم است اما این ویژگی دلیل بر نصب تاتامی بر روی سطح نمناک و مرطوب نیست. پیشنهاد می شود در صورت شستشوی سطح کار منتظر بمانید تا کاملا خشک گردد و سپس اقدام به نصب نمایید.

نحوه نصب تاتامی و برشکاری

برای نصب تاتامی از یک طرف سالن شروع به نصب می کنیم. به این صورت که ابتدا به اندازه یک طرف سالن کفپوش تاتامی در نظر می گیریم. تاتامی ها را توسط کاتر از وسط برش می دهیم. برای برشکاری دقیق می توانید از یک ابزار خط کشی استفاده کنید. کفپوش های نصف شده را در حاشیه دیوار میچینیم به طوری که ضلع برش خورده تاتامی سمت دیوار باشد. کلیرهای کنار هم را به یکدیگر قفل کرده و با کمی فشار کنار یکدیگر و دیوار فیکس می کنیم.
در مرحله بعد ردیف دوم را در ادامه کفپوش اول (تاتامی برش خورده) قرار داده قفل هم می کنیم. ادامه کار تکرار مراحل قبل است. تا رسیدن به نصب آخرین ردیف کفپوش مراحل را با دقت انجام می دهیم.

نحوه نصب تاتامی – ردیف آخر

قبل از نصب آخرین ردیف اقدام به اندازه گیری جای خالی می کنیم. هم عرض اندازه گرفته شده تاتامی برش می دهیم. قسمت کلیر آنها را با آخرین ردیف تاتامی که قبلا اجرا کرده ایم درگیر می کنیم و نهایتا تاتامی را بر جای خود قرار می دهیم. تک تک تاتامی ها کنار یکدیگر به همین روش قرار گرفته و مهار می شوند. اگر با صبر و حوصله موارد گفته شده انجام شود جایی خالی و یا درزی از سالن باقی نخواهد ماند.

در پایان در صورتی که سوال دیگری داشتید با شرکت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *