نحوه نگهداری تاتامی نیاز به صرف انرژی و زمان زیادی ندارد. بلکه به صورت دوره ای اقداماتی ساده انجام می شود تا کفپوش کیفیت خود را حفظ کند. هر چند روش حفظ کفپوش نکاتی ساده است اما همین نکات پیش و پا افتاده در طول عمر کفپوش بسیار تاثیر گذار است.

نحوه نگهداری تاتامی

تاثیر رطوبت در نحوه نگهداری تاتامی

نحوه نگهداری تاتامی را با تاثیرات رطوبت دائم و صدمات احتمالی شروع میکنیم.
۱٫ گرچه کفپوش تاتمی عایقی خوب در مقابل رطوب است اما مجاورت با رطوبت دائمی می تواند باعث کاهش عمر و دوام کفپوش و البته کاهش ویژگی های منحصر به فرد کفپوش گردد. از اینرو پیشنهاد می گردد تا حد امکان کفپوش را از آب و محیط های نمناک دور نگه دارید.
۲٫ پیشنهاد می شود از شستشوی کفپوش پرهیز شود اما بنابر هر دلیلی مجبور به شستن کفپوش شدید تا زمان خشک شدن کامل کفپوش را در فضای آزاد نگه داشته و اقدام به نصب ننماید. در صورت شستن سطح محل نصب کفپوش منتظر بمانید تا کاملا خشک گردد و سپس اقدام به نصب نماید.
۳٫ پیشنهاد می شود هر سال اقدام به نظافت کفپوش نمایید. به این صورت که با دستمال مرطوب به آب و کمی مواد شوینده آلودگی های سطح را پاک کرده و با دستمالی خشک سطح را از رطوبت پاک کنید.

نحوه نگهداری تاتامی در مقابل روغن

روغن دشمن رنگ کفپوش است. گرچه رنگ استفاده شده در تولید کفپوش استاتیک و ماندگار است اما تماس طولانی مدت با مواد چرب و روغنی می تواند رنگ و زیبایی کفپوش را تحت تاثیر قرار دهد. پیشنهاد می شود حدالمقدور از تماس کفپوش با روغن جلوگیری شود و در صورت مشاهده روغن اقدام به نظافت کنیم. روغن بستر مناسبی است برای تجمع خاک و غبار. بخاطر همین پس از ریخته شدن روغن طولی نخواهد کشید که خاک بر روی کفپوش جمع شده و حتی نمی توان همانند سابق به آسانی عمل نظافت را انجام داد.

نحوه نگهداری تاتامی در مقابل اسید

همانطور که میدانید شرایط مقابله با اثرات اسید بسیار دشوار است و اگر در زمان معینی اقدام به نظافت نشود به ساختار کفپوش آسیب خواهد رساند. بخاطر همین سفارش می شود که از نگهداشتن اسید در محلی که با تاتامی کف سازی شده جدا خوداری کنید. در صورت ریخته شدن اسید بر روی تاتامی دستمالی را خیس کرده و بر روی همان نقطه قرار داده و اقدام به پاک کردن نماید. به هیچ عنوان دستمال را به اطراف نمالید و بعد از اطمینان از نظافت دستمال را بردارید.

در ادامه پیشنهاد می شود از دیگر مطالب سایت نیز دیدن کنید

تاتامی ورزشی

تاتامی مهد کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *